Benim İçin

Su yaşamımız için elzem olan besinlerden biridir. Su, vücudumuzda hücreler arasında sürekli dolaşarak zararlı atıkların uzaklaştırılmasına yardımcı olur. Bunun yanısıra boşaltım sistemi, sindirim sistemi, kalp ve beyin fonksiyonlarımız için de gereklidir.(1,2,3)

Her gün yaklaşık 2- 2,6 litre suyu terleme, solunum, dışkı ve idrar ile dışarı atarız.(4)

Vücudumuzda % 2’lik bir su kaybı vücut ısısının yükselmesine; % 7’lik bir kayıp halüsinasyona, % 10’luk bir kayıp ise ölüme neden olabilir.(3,4)

Yeteri kadar su içmek zihinsel ve fiziksel performansımızın sürekliliğine ve normal vücut fonksiyonlarımızın devam etmesini sağlar.

Normal bir beslenme vücudun su ihtiyacının sadece % 20- 40’ını (3,5) sağlarken, geri kalan % 60-80’i (6) ise tüketilen içeceklerle karşılanmalıdır.

T.C. Sağlık Bakanlığı günde 2 litre su içilmesini önerilmektedir. Yine Türkiye’de yapılan bir araştırmaya göre yetişkinler yaklaşık 1 litre su içmektedir.

Günde 2 litre Hayat Su için.

Unutmayın su ;

  • Kalorisiz
  • Şekersiz
  • Yağsız
  • Kolesterolsüz
  • Kafeinsiz
  • Katkı maddesiz tek sıvıdır. HAYAT İÇİN ELZEMDİR.

Kaynaklar;

  • 1. Manz F. Hydration and disease. J Am Coll Nutr 2007;26(5 Suppl):S535-41.
  • 2. Armstrong LE. Hydration assessment techniques. Nutr Rev 2005;63(6 Pt 2):S40-54.
  • 3. Petraccia L, et al. Water, mineral waters and health. Clin Nutr 2006;25:377-85.
  • 4. Shirreffs SM. Markers of hydration status. J Sports Med Phys Fitness 2000;40:80-4.
  • 5. Przyrembel H. Energiedichte der Nahrung: welche Rollen spielen Kohlenhydrate? Akt 1491 Ernähr-Med2006;31:S28-36.
  • 6. Bresson et al. Dietary reference values for water. Scientific Opinion of the Panel on Dietetic Products,Nutrition and Allergies 2008. Available at Http://www.efsa.europa.eu/cs/BlobServer/DocumentSet/nda_op_drv_water_draft_en_released_for_consultation.pdf?ssbinary=true. Accessed May 2009.