Yaşlılar İçin

Yaşlanma ile birlikte vücudumuzdaki su miktarı %15 oranında azalır, böbrek fonksiyonlarımız bozulur, susuzluk hissimiz azalır ve daha az su içeriz. Örneğin, 70 kg, 30 yaşında bir bireyin vücudunda 41 litre su varken 70 kg ve 70 yaşında bir bireyin vücudunda 35 litre su bulunur.(1)

EFSA Avrupa Birliği Sağlık Otoritesi Yaşlı bireylerde beyler için günde 2 litre, bayanlarda ise günde 1 litre sıvı tüketimini önermektedir.(2)

Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması 2010 sonuçlarına göre 65 yaşından sonra su tüketimi yaklaşık 0.8 litre ile önerilerin oldukça altındadır.

Yaşlı bireylerde sıvı tüketimini arttırmak için ;

  • Düzenli olarak su vermeye çalışın.
  • Masalarına veya sandalyelerinin yanına bir bardak su koyun.
  • İlaçlarla birlikte su tüketimini arttırmaya çalışın.

Kaynaklar;

  • 1 . Hébuterne, X., et al., Traité de nutrition de la personne âgée, ed. Broché. 2009.
  • 2.EFSA, EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition, and Allergies (NDA); Scientific Opinion on Dietaryreference values for water. EFSA Journal, 2010. 8(3): p. 1459.