Sırmagrup İçecek San. ve Tic. A.Ş.
Müşteri Kişisel Verilerinin İşlenmesine ilişkin Aydınlatma Metni
Değerli Müşterilerimiz,
Kişisel verilerinizin işlenmesi ile ilgili uygulamalarımız ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ("Kanun") kapsamında “Veri Sorumlusu” sıfatıyla Sırmagrup İçecek San. ve Tic. A.Ş. (“Sırmagrup”) olarak işlediğimiz kişisel verilerinize ilişkin sizleri bilgilendirmek istiyoruz.
Bu metinde:
- Sırmagrup’un çeşitli sipariş kanalları üzerinden (www.hayatsu.com.tr internet sitesi (“Site”), mobil cihazınıza indireceğiniz Hayat Su mobil uygulaması (“Mobil Uygulama”), çağrı merkezi, Hayat Su bayileri ve diğer sipariş kanalları (Hepsiburada, Trendyol, anlık mesajlaşma uygulamaları), Çağrı merkezimiz veya diğer sipariş kanallarımız (hepsi birlikte “Sipariş Kanalları” olarak anılacaktır.) üzerinden sipariş vererek sipariş sistemimize dahil olmanız (“Müşteri”)
- Ek olarak, size yönelik kişiselleştirilmiş pazarlama faaliyetlerine dahil olmayı ve/veya tarafınıza ticari iletişim faaliyetlerinde bulunulmasına kabul etmeniz,
- Müşteri iletişim kanallarımız üzerinden karşılıklı olarak iletişime geçmemiz, veya sosyal medya hesaplarımızı ziyaret etmeniz
halinde kişisel verilerinizin kullanımına ilişkin aydınlatma metni yer almaktadır.
- Kişisel verilerinizi işleme amaçlarımız ve işlediğimiz kişisel verileriniz nedir?
Sipariş Sistemi
Sipariş Kanalları üzerinden siparişlerinizin alınması, adresinizin hangi bayimizin yetki bölgesine girdiğini tespit ederek siparişini ilgili bayiye iletmek ve şirket içinde gerekli organizasyonun yapılarak siparişinizin size ulaştırılabilmesini sağlamak amacıyla kimlik (ad, soyadı), iletişim (çağrı merkezi üzerinden sözlü olarak veya Site/Mobil Uygulama üzerinden yazılı veya harita üzerinde işaretleyerek ya da diğer sipariş kanalları üzerinden yazılı olarak ileteceğiniz adresiniz, ev/cep telefon numarası), müşteri işlem bilgileriniz (sipariş detayı (alınan ürün, adet, fiyat, sipariş tarih ve saati), bunlara ek olarak;
- Çağrı merkezi: Siparişinizi çağrı merkezimiz üzerinden vermeniz halinde müşteri memnuniyetine ilişkin süreçler, hizmet kalitesinin ölçülmesi ve gerekli denetimlerin yapılması, olası talep şikayetlerinize çözümleyebilmek amaçlarıyla çağrı merkezi ses kayıtlarınız,
- Site/Mobil Uygulama: Site/Mobil Uygulama üzerinden güvenli bir şekilde sipariş verebilmeniz amacıyla oluşturacağımız kullanıcı hesabını kullanabilmeniz, giriş yapabilmeniz, gerekli durumlarda tarafınıza bilgilendirme yapılabilmesi amacıyla iletişim (telefon numarası, e-posta adresi) ve işlem güvenliği (şifre) bilgilerinizi, ayrıca ödemenizi kredi kartı ile yapmak istemeniz ve/veya gelecek siparişlerinizde de aynı kartla işlem yapmak amacıyla kart bilgilerinizi kaydetmek istemeniz halinde kredi kartı bilgileriniz (kredi kartı bilgileri tarafımızca kaydedilmeden ödeme kuruluşuna aktarılmaktadır.),
- Diğer sipariş kanalları: Siparişinizi anlaşmalı iş ortaklarımızın kanalları (Hepsiburada, Trendyol) üzerinden vermeniz halinde, iş ortaklarımızla olan anlaşmalarımız uyarınca yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek amacıyla siparişin geldiği kanal bilgisi,
- İndirimler: Sırmagrup veya Sırmagrup’un içinde bulunduğu Danone Grubu şirketlerinden (Numil Gıda Ürünleri San. ve Tic. A.Ş, Danone Tikveşli Gıda ve İçecek San ve Tic. A.Ş. birlikte “Danone Grubu”) birinin çalışanı iseniz, Sırmagrup’un sağladığı ek indirimlerden faydalanabilmeniz amacıyla bu bilgilerinize ek olarak özlük bilgileriniz (çalıştığınız kurum) işlenecektir.
Müşteri veri kayıt sistemi
Farklı Sipariş Kanalları üzerinden iletilen siparişlerin aynı veri kayıt sisteminde bir arada saklanabilmesi, farklı dağıtım kanalları üzerinden tüm siparişlerin en uygun ve hızlı şekilde organizasyonunun sağlanarak müşterilere ulaştırılabilmesi için ortak bir müşteri veri kayıt sistemine ihtiyaç duyulması, Site/Mobil Uygulama üzerinden doğrudan veya iletişim kanallarımız üzerinden talep ettiğinizde geçmiş siparişlerinizi görüntüleyebilmeniz, verdiğiniz siparişlere ilişkin herhangi bir talep/şikayetiniz olması halinde bu kayıtlara erişebilmemiz, farklı müşterilere ait bilgileri birbirinden ayırt edebilmemiz, sipariş verileri üzerinde istatistiki raporlama ve analiz çalışmalarını yürütülebilmesi amaçlarıyla oluşturduğumuz veri kayıt sistemimiz kapsamında kimlik (ad soyadı), iletişim (telefon numarası, e-posta adresi, sipariş adres(ler)iniz), müşteri işlem (sipariş geçmişi ve detayları (ürün adedi, cinsi, sipariş miktarı, sipariş tarihi, ödeme yöntemi), sipariş kanalları, bağlı olunan bayi bilgisi, sipariş iptali bilgileri) işlenecektir.
Site/Mobil Uygulama Kullanımı
Site ve Mobil Uygulama’yı ziyaretiniz ve kullanımınız sırasında karşılaşılan teknik/yazılımsal hataları, eksiklikleri tespit edebilmek ve giderebilmek amacıyla Site ve Mobil Uygulama’yı kullanım bilgileriniz işlenecektir. Site ve Mobil Uygulama’da çerezler ve web işaretçileri gibi araçlar kullanılmaktadır. Detaylı bilgi için lütfen Site’de bulunan çerez politikasını inceleyiniz.
Ticari İletişim Süreçleri
Ticari iletişim izni/açık rızası vermeniz halinde, Şirketimiz tarafından oluşturulan genel nitelikteki kampanyalar, avantajlar, promosyonlar, reklamlar, bilgilendirmeler, pazarlama faaliyetleri, etkinlikler, duyurular, yarışmalar, davetlerin iletilmesi, şikayetler kapsamında müşteri memnuniyeti sağlama ve/veya yeni ürün önerme amacıyla tarafınızla iletişim kurulması kapsamında size yönelik ticari iletişim faaliyetlerinde (SMS, e-posta, arama ve anlık mesajlaşma uygulamaları/sair elektronik iletişim araçları) bulunulabilmesi amacıyla kimlik (ad soyadı), iletişim (telefon numarası, e-posta adresi) müşteri işlem bilgileriniz (sipariş geçmişi, sipariş iptali bilgileri, sipariş kanalı) işlenecektir.
Kişiselleştirilmiş Pazarlama Faaliyetleri
Açık rıza vermeniz halinde, size özel imkan ve teklifler, kişiselleştirilmiş kampanyalar, avantajlar, promosyonlar, reklamların oluşturulması, kampanya, yarışma, çekiliş ve diğer etkinliklerin düzenlenmesi, segmentasyon, raporlama, profilleme, pazarlama ve analiz çalışmalarının yapılması, Site veya diğer 3. taraf ortamlarda Sırmagrup’a ait reklamların ve pazarlama/iletişim faaliyetlerinin (Mobil Uygulama ve Site’deki bildirimler, pop-up gösterimi, kişiye özel teklifler, kullanıcı ekranlarının özelleştirilmesi, reklam, sosyal medya platformlarında size özel içeriklerin gösterilebilmesi, Site/Mobil Uygulama içi bildirimlerin iletilmesi) yapılması, Site ve Mobil Uygulama üzerindeki kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesi amaçlarıyla pazarlama bilgilerinizi (üyelik türü (bireysel/kurumsal), aktifllik bilgisi (aktif-pasif olma), adresiniz, sipariş kanalı, sipariş geçmişi, doğum tarihi, cinsiyet, il, ilçe, demografik bilgiler, Site ve Mobil Uygulama içi bildirimlere/anketlere/tekliflere/kampanyalara karşı yaklaşımlar, alışkanlıklar, favoriler, beğeniler, davranışlar, tercihler, arama hareketleri, segmentler, geçmiş alışverişler, çerez kayıtları, çerez ve reklam tanıtıcısı/kimliği bilgileri ve cihaz ID, ödeme yöntemleri ve tercihleri, Mobil Uygulama kullanım süresi, Mobil Uygulama versiyon bilgisi, iletişim tercihleri, alışveriş tutarı, ödeme kanalları, ödemenin gerçekleştiği banka bilgisi, kullanılan cihaza ilişkin marka, model, teknik özellik ve işletim sistemi bilgileri, kullanılan kullandığınız operatör bilgisi, anket cevapları, Site/Mobil Uygulamaya kayıt sırasında size sorduğumuz kendinizi tanıtıcı pazarlama sorularına verdiğiniz yanıtlar.) işlenecektir.
Çağrı Merkezi/Müşteri İlişkileri Süreçleri
- Talep/şikayet süreçleri: İletişim kanallarımız (çağrı merkezi, e-posta, Site, Mobil Uygulama, sosyal medya vs.) üzerinden bizimle iletişime geçtiğiniz takdirde bize ilettiğiniz sorun ve şikayetlerinizi çözümlemek, gerektiğinde buna ilişkin olarak sizinle iletişime geçebilmek, gerekli durumlarda ürün gönderebilmek, talep şikayetinizi giderebilmek amacıyla gerekli durumlarda sipariş kayıtlarınıza ulaşabilmek, müşteri memnuniyetine ve hizmet kalitemizi artırmaya yönelik çalışmaların gerçekleştirilebilmesi, çalışanlarımızın, bayi çalışanlarının, ürün ve operasyon süreçlerimizin denetlenmesi amaçlarıyla kimlik (ad, soyad), iletişim (adres, e-posta adresi, telefon numarası), görsel ve işitsel kayıtlarınızı (çağrı merkezi ses kayıtları), müşteri işlem (talep ve şikayetleriniz, sipariş içeriği, anket çalışmalarımıza katılmanız halinde vereceğiniz cevaplar), Danone Grubu çalışanı olmanız halinde ayrıca özlük bilgileriniz (çalıştığınız kurum) işlenecektir.
- Anket süreçleri: Sipariş aramalarınız sonucunda talebiniz halinde veya çağrı merkezimiz kanalıyla yapılan aramalar sonucu katılacağınız anketler kapsamında müşteri memmuniyetini sağlamak, hizmet kalitemizi artırmak, anket cevaplarına göre istatistiki raporlama ve analiz çalışmaları yapabilmek, anket sonuçlarınıza göre gerekli durumlarda memnuniyetsizliklerinizi giderebilmek, çalışanlarımızın, bayi çalışanlarının, ürün ve operasyon süreçlerimizin denetlenmesi amaçlarıyla kimlik (ad, soyadı), iletişim (adres, telefon numarası, e-posta adresi), müşteri işlem bilgileriniz (talep şikayet içeriği, anket cevapları) ve görsel ve işitsel kayıtlarınız (çağrı merkezi ses kayıtlarınız) işlenecektir.
Yasal/Kurum içi Süreçler
Doğacak uyuşmazlıklarda mahkeme, icra dairesi, hakem heyeti gibi resmi kurum ve kuruluşlara karşı her türlü dava, cevap ve itiraz hakkının kullanılması, uyuşmazlıklara ilişkin görüşme ve anlaşma süreçlerinin yürütülmesi, tarafımızdan bilgi talep etmeniz halinde gerekli bilgilerin tarafınıza ulaştırılabilmesi amaçlarıyla kimlik (ad soyad), iletişim (telefon numarası, e-posta adresi, adres), müşteri işlem (talebinizin yerine getirildiğine ilişkin kayıtlar, tutanaklar, sipariş bilgileriniz), işlem güvenliği (Site/Mobil Uygulama üzerindeki alışveriş işleminize ve sözleşme onaylarınıza ilişkin log kayıtlarınız) ile hukuki işlem bilgilerinizi (uyuşmazlık süreçlerine ilişkin yazışma ve dosya bilgileri) işlenebilecektir.
Kişisel veri işleme süreçlerine ilişkin talep ve şikayet gibi durumların olması halinde sizden aldığımız belge ve kayıtların kullanılması, mevzuattan kaynaklanan yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi ve doğabilecek uyuşmazlıklarda yasal haklarımızın kullanılabilmesi amacıyla kimlik (ad, soyadı, imzanız) iletişim (telefon numarası, e-posta adresi), müşteri işlem (tarafınıza gönderilen ticari elektronik iletilere ilişkin bilgileriniz) ve işlem güvenliği bilgileriniz (elektronik ortamda yapılan aydınlatma ve rıza/izin işlemlerine ilişkin log kayıtları, ticari iletişim /açık rıza onay ve ret bilgileri ile aydınlatma yapıldığına ilişkin bilgiler (tarihi, yöntemi vs.) işlenecektir.
- Kişisel verilerinizi kimlere ve hangi amaçla aktarabiliriz ?
Kişisel verileriniz aşağıdaki alıcı gruplarına aktarılabilecektir:
- Bilişim teknolojileri, pazarlama/reklam/analiz faaliyetleri, lojistik hizmetleri, ödeme hizmetleri ya da uzmanlık gerektiren danışmanlık vb. konularda ürün ve hizmet desteği almak amaçlarıyla şirketimizin hizmet sağlayıcılarıyla (çağrı merkezi, sosyal medya ajansları, kurye ve kargo firmaları, pazarlama/reklam/analiz hizmeti sağlayıcıları, , elektronik ileti aracı hizmet sağlayıcıları, ödeme kuruluşları, hukuki ve mali danışmanlık hizmeti verenler, bağımsız denetim hizmeti sağlayıcıları, arşivleme hizmeti verenlerle, sunucu hizmeti sağlayıcılarıyla, ayrıca kişiselleştirilmiş pazarlama rızası vermeniz halinde size yönelik diğer sosyal medya ve 3.kişi websitesi ortamlarında reklam çalışmaları yapabilmek için yurtdışındaki pazarlama/reklam/analiz hizmeti sağlayıcıları ile,
- Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile adli makamlara karşı olan bilgi, belge verme ve ilgili sair yükümlülüklerimizi yerine getirmek ve dava ve cevap hakları gibi yasal haklarımızı kullanabilmek amacıyla bizden istenen bilgileri anılan bu kurum, kuruluş ve makamlara (Maliye Bakanlığı, Gelir İdaresi Başkanlığı, Kişisel Verileri Koruma Kurumu, mahkemeler, savcılık, Ticaret Bakanlığı), ayrıca ticari iletişim izni vermeniz ve/veya verdiğiniz izni geri çekmeniz halinde buna ilişkin yasal bildirim yükümlülüklerimizi yerine getirebilmemiz amacıyla İleti Yönetim Sistemi A.Ş. ile,
- İş ortaklarımızla (Hepsiburada, Trendyol vs.) yaptığımız anlaşmalar kapsamında iş ortaklarımızın kanalları üzerinden sipariş verebilmeniz, bu siparişlerin iş ortaklarımızın yetkilileri tarafından şirketimizdeki doğru kanallara ulaştırılabilmesi amacıyla yalnızca bu amaçla sınırlı olan verilerinizin paylaşılması şartıyla iş ortaklarımızla,
- Siparişlerinizin size ulaştırılabilmesi için amacıyla ve bu amaçla sınırlı olarak sipariş ağımızda bulunan bayilerimizle,
- Danone Grubu bünyesinde bilgi teknolojileri ve hukuk hizmetlerinin ortak olarak sağlanması nedeniyle Danone Grubu şirketleri ile,
paylaşılabilecektir.
- Kişisel verilerinizin toplanma yöntemi ve hukuki sebebi nedir?
Kişisel verileriniz:
- Site, Mobil Uygulama, çağrı merkezi , bayiler ve diğer sipariş kanallarımız (Hepsiburada, Trendyol vs.) üzerinden yaptığınız alışverişlerin veya kayıt işlemlerine ilişkin paylaştığınız bilgilerin sistemlerimize otomatik olarak kaydedilmesi, ilk defa bir bayimiz üzerinden sipariş vermeniz halinde bilgilerinizin bayimiz tarafından müşteri veri kayıt sistemimize kaydedilmesi, sosyal medya platformlarında yer alan hesaplarımız üzerinden bizimle iletişime geçmeniz, Site ve Mobil Uygulama üzerinden yer alan formları doldurmanız, Site ve Mobil Uygulama üzerindeki her türlü alışveriş, işlem, anket doldurma, kayıt işlemlerinin sistemlerimize kaydedilmesi, çağrı merkezi, Mobil Uygulama, Site, e-posta adreslerimiz, sosyal medya ve diğer iletişim kanalları üzerinden karşılıklı olarak iletişime geçilmesi sırasında bize iletmiş olduğunuz talep ve şikayetlerinizin kaydedilmesi, çerez işleme izni vermeniz halinde Site/Mobil Uygulama üzerindeki çerez ve benzeri teknolojilerin kullanılması, çağrı merkezi ile yaptığınız görüşmelerin kaydedilmesi, pazarlama rızası vermeniz halinde bizimle paylaştığınız verilerinizin güncellenmesi, segmente edilmesi gibi otomatik yöntemlerle veya
- resmi kurum, kuruluş ve adli/idari makamlardan gelen sizinle ilgili bilgi/belgelerin kaydedilmesi ile otomatik olmayan yöntemlerle toplanacaktır.
Kişisel verileriniz,
- Sipariş süreçlerine ilişkin olarak “sözleşmenin kurulması ve ifası için veri işlemenin gerekli olması”, “hukuki yükümlülüğün yerine getirilmesi” ile “veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebeplerine;
- Müşteri veri kayıt sistemine ve Site/Mobil Uygulama kullanımına ilişkin olarak “veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebeplerine;
- Çağrı Merkezi/Müşteri İlişkileri Süreçlerinde “veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması”, “bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması” ve “sözleşmenin kurulması ve ifası için veri işlemenin gerekli olması” hukuki sebeplerine,
- Yasal/Kurum içi süreçlerde “hukuki yükümlülüğün yerine getirilmesi”, “Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması” ve “veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebeplerine;
- Site/Mobil Uygulama üzerindeki zorunlu, işlevsellik ve performans çerezlerine ilişkin olarak “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine ve pazarlama/takip çerezlerine ilişkin olarak ise vereceğiniz “açık rıza” hukuki sebebine;
- Ticari iletişim süreçleri ve kişiselleştirilmiş pazarlama faaliyetleri süreçlerinde ayrı ayrı vereceğiniz “açık rıza”ya dayanarak işlenecektir. İstediğiniz her zaman ve hiçbir gerekçe göstermeksizin açık rızanızı geri çekerek açık rızaya dayanan kişisel veri işleme faaliyetlerine son verebilirsiniz.
- Haklarınız nelerdir?
Tarafımızca işlenen kişisel verilerinize ilişkin olarak her zaman Kanun’un 11. maddesinde yer alan haklarınıza ilişkin tarafımıza başvuruda bulunabilirsiniz. Başvurularınızı Veri Sorumlusu olarak Sırmagrup İçecek San. ve Tic. A.Ş.’ye aşağıdaki adresimize yazılı başvuru yaparak veya sistemimizde kayıtlı bulanan e-posta adresinizden e-posta göndermek suretiyle iletebilirsiniz. (İlgili talebin Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de yer alan şartlara uygun olması gerektiğini hatırlatmak isteriz.)
Adres: Küçükbakkalköy Mah. Vedat Günyol Cad. Defne Sok. No: 3 Büyükhanlı Plaza B Blok Kat:12 34750 Ataşehir / İstanbul
E-Posta: KVKK.SIRMA@danone.com